Work of stylist / fashion designer - Palladium spring fashion show

by - 12:52:00




Zakládám složku Lifestyle a píšu vám do ní premiérový příspěvek =).
Ještě jsem asi vůbec nikdy nezmińovala tady na blogu, že občas pracuji i jako kostymérka. A tak jsem vám o této práci chtěla říct více, abyste o tom měli větší představu. Hodně lidí si samozřejmě myslí, že to musí být skvělá a pohodová práce, ano to občas je, ale není tomu tak vždy a někdy je to opravdu dost náročné. Naposledy jsem jako pomocná kostymérka pracovala tento víkend na taneční fashion show v Palladiu a při té příležitosti jsem vám nafotila pár fotek do tohoto článku.

Hned v začátku bych vám kolem této práce chtěla napsat více bodů a možností, abyste si nepřečetli jen konkrétně o práci na této přehlídce, ale abyste věděli, jak to chodí i při jiných natáčení a podobně.

Když jsem poprvé dostala nabídku, že bych mohla pomáhat jako kostymérka při natáčení, byla jsem víc než nadšená. Samozřejmě jsem si představila, jak procházíme obchody a vybíráme nádherné oblečení, pak jak oblékáme a "stajlujeme" herce/modely...... No moje šéfová ( hlavní kostymérka ), mě po pár jobech, kdy jsem si to opravdu zkusila a zažila jaké to je a co všechno to vlastně obnáší, vyvedla z těchto příjemných představ... =D
Myslím si, že výhoda této práce je, že se z toho nikdy nestane stereotyp. Pokaždé se totiž natáčí něco jiného nebo se dělá jiná přehlídka atd... Pokaždé jsou jiné podmínky, jiní lidé se kterými spolupracujete a jiné prostředí a práce se také často dost liší.

Začnu těmi příjemnějšími zkušenostmi....Samozřejmě, že se občas točí novodobé seriály, filmy, reklamy a dělají se přehlídky v nových trendech aktuálních sezón. K takovým příležitostem je potřeba vyrazit do obchodů a udělat obrovské nákupy ( teda spíše vypůjčení zboží z obchodů ). 
Na kostýmových zkouškách pak tvoříte a stajlujete a vymýšlíte, co by dotyčnému nejvíce slušelo a dáte prostor vaší kreativitě, to vše je moc fajn, pokud vás taková práce baví a naplńuje.
Co s oblečením, které se vůbec nepoužije ? Podle účtenek musíte kontrolovat každý kód zboží, složit nazpátek do tašek a oběhat znovu všechny obchody a zboží vrátit, na kase budete tak minimálně 30 minut čekat, než pokladní překontroluje 14369465 kusů toho oblečení a jdete zase o obchod dál.. =D No to je už méně příjemné, ale stále fajn. 
A je tu den natáčení, samozřejmě, že do práce nastupujete jako jedna z prvních, musíte připravit oblečení, vyžehlit, zašít, upravit, zalepit podrážky u bot, zalepit viditelné značky, které by neměli být vidět atd... No vlastně pokaždé je potřeba něco jiného...
Natáčení většinou bývá nekonečné a vy musíte být neustále v pozoru, z žádné práce ani z žádného tancování/ sportu mě nikdy neboleli nohy a nikdy jsem je neměla tak oteklé, jako když jsem pracovala jako kostymérka ! Je to opravdu náročné a moc neposedíte.
Když je po natáčení, samozřejmě všichni už jsou na cestě domů, ale vy jste stále na pracovišti. 
Herci se vám převléknou a odejdou, vy musíte vše vrátit do pořádku, vyprat, vyčistit, dát na správné místo, speciálně když je natáčení v tom samém oblečení i druhý den. Snad nikdy se nestalo, že bych neměla při takové práci přesčas a vždy jsem se vracela v pozdních večerních hodinách domů, nebo na hotel, když se natáčelo na nějakém místě více dnů.
Přecházím k mým horším méně zábavným a horšímzkušenostem.
Jsou tady také třeba dobové natáčení.  ( Já za sebou nemám rozhodně tolik zkušeností jako jiní, takže píšu pouze o tom co jsem zažila já a dělím se o to s vámi. Jak říkám, ještě dost jsem toho určitě kolem práce kostymérky rozhodně nezažila. )
Takže, když se natáčí například dobová reklama/film - Středověk, tak asi oblečení nepůjdete nakupovat do ZARY =D. V takových případech jsou tady velké sklady na Barrandově, kde najdete různá oddělení s oblečením / kostýmy, podle dob a vyberete si, co přesně potřebujete. Tady se rozhodně nesmí nic zničit, protože kostýmy se musí vrátit ve stejném stavu, jako jste si je půjčovali, pokud tomu tak není, hrozí vám pokuta.
No a pokud natáčíte středověk, potřebujete taky herce, kteří budou vypadat jako ze středověku a na to tady máme castingové společnosti. Nevěřili byste, jaké lidi se tam registrují a dokonce jsem poznala na natáčení i člověka, který se živí pouze tím, že čeká až se mu castingovka ozve a pozve ho na natáčení, kde většinou dělá jen křoví a opravdu za to velké peníze nejsou, spíše naopak. Když mi říkal, jak z toho vyžije, nevěřila jsem vlastním uším !!! =D
No tak například na tom natáčení středověké reklamy bylo potřeba asi 40 lidí  se středověkého vzhledem. 
Natáčelo se na hradě za deště a ještě s umělým deštěm z hadic, nemusím říkat, že všude bylo bahno a obrovská zima. Kostymérna byla připravena tak, že na to bahno se položil koberec a přes ten koberec se postavil takový provizorní stan a dovnitř se navozily štendry na kostýmy. Většinou ještě jezdí kostymérský autobus. Ten vypadá jako každý jiný autobus, akorát je tam pouze jedna sedačka, stůl, malá kuchyńka, pračka a kolem dokola štendry. Ale moc místa tam opravdu není.
No tak do té kostymérny na bahně nám přišel ten casting lidí, které jsme měli oblékat. Opravdu nechci někoho urazit, ale tohle byla opravdu příšerná, až nechutná zkušenost. Jak už jsem říkala, potřebovali jsme lidi, kteří budou vypadat, jako ze středověku, myslela jsem, že se o to postarají u make upu, ale ne ! Opravdu přišli zarostlí lidé, kteří asi v životě neviděli nůžky na nehty a ani mýdlo/šampón....Oblékání do středověkých kostýmů není zas tak jednoduché a opravdu to musí být úplně dopodrobna, jako to bylo dřív, ikdyž nikdo nikdy neuvidí, co bylo pod kostýmem, tak vše je precizní do posledního knoflíčku, takže si ted´představte jak do těch kostýmů pomáháme těm zvláštním lidem. Taky musí kostýmy vypadat obnošeně, takže jsou různé přípravky ( barvy, prášky atd... ), k tomu pomůcky, kterým ty kostýmy na hercích špiníte a tím samozřejmě špiníte i sami sebe a v hlavě si říkáte jaká to bude paráda, až těch 16476763 špinavých kostýmů bude zase čistit a vracet do původního stavu... A v těch všech podmínkách co tohle všechno prožíváte je vám už opravdu až do breku... 
Na natáčení samozřejmě všichni zmokli, takže ty starověké kožešiny, boty a vše ostatní bylo totálně mokré,propocené a smradlavé. Natáčení bylo i druhý den, k dispozici byla pouze ta kostymérna na bahně s jedním malým sušákem na všechny ty kostýmy.
Domů jsme jeli v noci, vyspat se na 3 hodiny a pak zase zpět abychom byli jako první na místě, každý s fénem v ruce rychle dosušit ty kostýmy a mokré dobové boty, nohy necítíte a musíte pít hektolitry kafe, abyste dalších x hodin opět vydrželi....
No tak tohle je kupříkladu taková horší zkušenost, kterou jsem hodně stručně převyprávěla. Dokud si práci kostymérky hned několkrát nevyzkoušíte na vlastní kůži, tak vás nikdy nenapadne kolik věcí to obnáší a samozřejmě pokaždé vás čeká něco nového a jiná zkušenost, bud´ta lepší nebo horší... či nejhorší.=D...
Každopádně je to zajímavé a pestré zaměstnání a zažijete nezapomenutelné v dobrém i ve zlém.

A ted´už k přehlídce na které jsem pomáhala blogerské kámošece - Link an její blog  -My Fashion Connection - Klára Macková.
Klárka měla všechny outfity na starost, které vybrala s předstihem a já ji pak v den přehlídky pomáhala, aby vše fungovalo podle plánu. 
Podlepování podrážek ( nesmí se zničit ), schovávání cedulek ( nic se nesmí ztratit ), poslední nákupy a lehce stylingu.
Na konci pak sušení, skládání a obíhání obchodů, aby se vše vrátilo.
Tady je lehká fotodokumentace. =)





Outfity se vybírali vždy od jedné značky, která sídlí v nákupním centru Palladium.
Neoblékali jsme modelky, ale tanečníky, protože to byla taneční modní přehlídka, kterých v poslední době přibývá a za to jsem moc ráda, je to mnohem větší zábava. =)




Máme připraveno a jdeme obékat. =)


Já se přece musím také vyfotit !! =D


Nejvíce mě zaujaly outfity, které na sobě měly naše hostesky. Ty však nebyly koupené v obchodech ale navrhnuté a ušité od neskutečně šikovné Sandry Švehlíková art director , které spolupracuje s Dance Academy Prague, odkud byli i tanečníci, které jsme převlékali a celá show byla pod jejich záštitou. =)

A tady pár outfitů, které jsem stihla zachytit, vše je z nových kolekcí a jednotlivé kousky seženete  právě v obchodech v Palladiu.

PUMA



Tally Weijl

Lindex

Top Shop




Fotky ze samostatné přehlídky :


Celou akci moderoval Milan Peroutka.

Tanečníci v akci :



Celá akce se na pár docela dost propocených triček velice vydařila. =D
Taneční přehlídka je úplně o něčem jiném, než ta klasická a doufám, že takových bude stále přibývat.

K celkové práci kostymérky bych chtěla jen říct to, že to opravdu není procházka růžovým sadem, jak si většina myslí, ale obrovitánská dřina. Vždy jsem o takové práci snila, ale už jsem změnila názor, ikdyž jednou za čas je to krásné oživení a změna. Spíše bych se raději někdy ráda dostala k práci stylistky, která se lehce liší od práce kostymérky. Stylistky jsou většinou u reality show / televizních zpráv / reportážích atd...Oblékají a "stajlují" většinou novodobě, zpěváky na koncerty, reportéry na reportáže atd... Každopádně možná se mýlím, nejsem v takových věcech profík, takže klidně mě někdo opravte.


Doufám, že jsem vám tímto článkem lehce otevřela obzory, pokud vás zajímalo více o takovém zaměstnání. Pokud budu mít další možnost někde pracovat jako kostymérka, opět vám udělám nějaký malý fotoreport, abyste se dozvěděli opět něco více. =)

Přeji krásný den !

Vaše....



You May Also Like

0 komentářů

OBLÍBENÉ PŘÍSPĚVKY