Flatlay photos - Instagram vs Realita

by - 8:30:00




Tak mě tak napadlo, že by vás mohlo zajímat, jak fotím flatlay fotky na instagram. A a nejen já !!! Po rozhovorech s několika blogery a po absolvování blogerského workshopu moc dobře vím, že nejsem jediná ! A právě proto jsem se o tom rozhodla i napsat, abyste nežili ve fake instagramovém světě a je potřeba jednou za čas ukázat zákulisí a realitu dokonalých načinčaných fotek, kterých neustále přibývá !
Pokud neznáte výraz flatlay fotka - jsou to instagramové fotky focené většinou ze shora. Častokrát jsou to fotky jídla, kosmetiky a různých produktů, zdobené dalšími okrasnými kravinkami, jako třeba, okvětními lístky, světýlkami a vlastně čímkoliv hezkým, co k dané věci ladí a fotku ve finále dělá zajímavější a hezčí..
Článek mě napadl napsat hlavně z vlastní zkušenosti, kdy jsem sama něvěděla co to flatlay fotka znamená a jak se dělá... Vlastně jsem žila v tom, že každá blogerka má doma mramorový stůl, bílý interiér, překrásný dům či byt se spoustou dekorace, denně se cpe macronkami a její kluk ji denně nosí čerstvé květiny...... Pokud občas máte stejný pocit a říkáte si jak je život nespravedlivý, zvednu vám nejspíš dnes náladu a taky třeba začnete dělat podobné flatlay fotky i vy ! =D

Jak jsem zjistila, že je to fake a začala dělat podobé fotky ?
Nejvíce mi v tomhle pomohl workshop blogování ve ŠKOLE STYLU BACKSTAGE !
Když známe české blogerky vytáhly spoustu mramorových fólií, na bílo natřené palety, umělé květiny, krásné bločky, knihy a časopisy, nebo třeba okrasné spodní prádlo, které si člověk ve skutečnosi skoro ani neoblékne... No a spoustu dalších věcí, které jsou sice překrásné, ale nepraktické....Praktiké jsou vlastně tak jedině na instagramovou flatlay fotku ! =D

No a abych o takovém focení jen nepsala, tak jsem vám během posledních dnů fotila zákulisí mého focení flatlay fotografií, abyste měli přesný příklad toho, jak to vypadáý ve skutečnosti...

Zákulisí jsem vždy vyfotila na mobil nebo rychle na fot'ák a nijak neupravovala.

Tady je pár příkladů :


Realita :


Instagram :



Realita :

Instagram :


Na tomto příkladu si musíte všimnout okna na reálné fotce. Vždy je nejdůležitqjší fotit na denním světle a na nejsvětlejším místě v místnosti a to je logicky u okna.
Normáně mám u okna štendr, ten jsem ale kvůli fotce odsnula, abych využila dobré světlo. Taky mám modrý koberec, který už je poněkud zašlý a dost starý, takže jsem přes koberec tedy hodila růžový přehoz, který používám na postel a na ten jsem ještě navrstvila oblíbený instagramový bílý kožich. No a abych nefotila jen nudný nebarevný talíř s toastama a banánem.... Udělala jsem velké zátiší ze všech možných věcí, co jsem měla okolo a k dispozici.
Tamtadadáááááá instagramová fake fotka jak vyšitá a já si mohu v klidu sníst v tuhle chvíli už studenou snídani... =D
Welcome in bloggers reality !

Realita :

 Instagram :


Realita :


Instagram :


Myslíte, že bych si šla na snídani prostřít do takové zimy ??!
Opravdu ne, ale fotka je to hezká.. =D

Realita :

Instagram :


Dobře zameřit, vylisovat fólii a fotit....
Žádný bílý nebo mramorový stoly atd.... Jsou to fólie za pár kaček z Hornbachu... =D

Realita :


Instagram :



Myslím, že fotopříkladů jsem vám dala dostatek a došlo vám, že za takovou hezkou instagramovou fotkou stojí spoustu úsilý a není to absolutně reálné, až na pár vyjíjmek. =)


Nyní pár typů a příkladů co k takovým fotkám používám...:

Moje základní náčiní : Fólie, mramorové prostírání a umělé kožešiny.
V jedné z firem, kde fotím jejich produkty, mají i takovýhle vychytaný bílý stolek, který vám udělá bílý podklad i bílé pozadí, bez stavení různých hradeb, jak je u mě zvykem, protože doma nemáme snad jedinou zed' v bílé barvě... =D


První z věcí, co jsem si na flatlayové fotky šla koupit, byly umělé kytky, které mám takto v pokoji, když je zrovna na fotku nepoužívám..


Dále pokračoval a neustále pokračuje nákup různých svícnů, notýsků, světelnýh tabulí a dalšího nepotřebného harampádí. To co se mi už nevejde a nehodí na dekoraci pokoje, mám schované ve skříni... =D


Dalším bodem byly světýlka, které dělají každou flatlay fotku zase o něco hezčí. =)

Zlaté balónky se taky kdykoliv hodí ! =D

Když je třeba, sundám i obraz ze zdi..

Když nejste doma :


 V kavárnách využijte toho, co máte zrovna při ruce nebo v kabelce. Nenápadně ntáhněte ruku ke kávě, možná chytnete křeč nebo tak něco, ale fotka je pak živější a zajímavější....=D



Občas kvůli fotce koupíme macronky, koblihy, uděláme si kafe, ikdyž na něj nemáme zrovna chut'a jídlo v restauraci si vybíráme podle fotek na instagramu... =D

Jasně, všechno je to trošku přitažený za vlasy, ale úspěch na instagramu v tom tak trochu tkví, pokud teda nemáte úplně jiný koncept vlastní prezentace.
Co je moc to je moc, proto se snažím stále stát nohama pevně na zemi a napsat článek například jako je tento, nebo si sama ze sebe udělat srandu a nevžívat se do toho instagramového světa až moc. Vždycky všeho s mírou !!!
Proč to dělám ? Baví mě to a dělá mi to radost, každá povedená fotka nebo nápad na ni a když mi pak píšete, lajkujete a je to pro vás inspirace. No a vlastně díky tomu, že jsem se do blogování a životu na sociálních sítí dala, se živím tím, co mě baví a našla jsem si novou pracovní cestu a sny.
Pokud se do toho neponoříte moc a dokážete vnímat okolí ( například, kdy je opravdu nevhodné si fotit zrovna naservírované jídlo ) =D Okolí vás pochopí a podpoří !

A nevěřte blogerkám ty obří načinčané a luxusní snídaně, postele a vany plné růží, couple goals fotky atd.... Realita je vždycky trochu jiná, v některých případech úplně a pak je těch pár vyvolených, kteří to maji for real..=D


Doufám, ž i dnešní článek pro vás byl něčím inspirativní, nebo se vám ulevilo, že vše není tak růžové, jak na první pohled vypadá. =)

Mějte krásný REÁLNÝ den ! =)

Vaše...





You May Also Like

4 komentářů

  1. Baru super článek, díky! Sabina, Nebespán

    OdpovědětVymazat
  2. mať super fotku na instáči je hotová alchýmia :D Chcem mať pekný insta, ale ak si urobím niečo jesť, tak sa na to vrhnem skôr, ako to stihnem odfotiť :D A nezúfaj, že nemáš doma bielu stenu. Ja mám, ale svetlo je na nič, takže je nepoužiteľná xD
    World of Nicol

    OdpovědětVymazat
  3. Bomba článek!! Mám tyhle realita vs "něco" ráda :)

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat

OBLÍBENÉ PŘÍSPĚVKY