Family holiday in Austria

by - 12:30:00

Tak právě jsem zjistila, že nevím, jak budou vypadat články o letních dovolených, když jen k téhle třídenní jarní dovolené na horách přikládám 54 fotek !!! =D
Každopádně si po přečtení článku budete rozhodně myslet, že jsem alkoholik, protože fotek bez Aperolu, je opravdu minimum.. =D
Taky asi budete stejně jako já přemýšlet, jestli má více do sebe prosluněná dovolená na horách a nebo prosluněná dovolená u moře...Já jsem ted´ rozhodně na vážkách.
Na horské dovolené v zahraničí jsem ted´ pár let nebyla a úplně jsem zapomněla, jaká je to nádhera ! Takže v dnešním článku je nespočet fotek a zašlo to až tak daleko, že jsem vyfotila i záchody.. =D  No uvidíte sami...

Celý článek rozděluji do několika částí podle fotek, abyste ve všem měli přehled a jasno. =)
Tak jdem na to !

Cesta :
Jakmile je člověk za hranicemi, je bohužel všechno hned krásnější a je vidět jak jsme pozadu. Většinu cesty jsem prospala, protože jsme vyráželi ve 4 hodiny ráno, ale alespon´ tuhle krásu jsem vám na ukázku vyfotila a spoustu dalšího vás při cestě ještě potká, prostě nádhera. =)
Cesta z Prahy trvá cca 5 hodiny, takže žádné dlouhé nezvladatelné cestování to není.

Samozřejmě jako už jsem psala v předchozím travel postu ( Romantic couple trip to Hallstatt ), každá správná výprava začíná snídaní v Mekáči, to ej prostě klasika.. =D
No a samozřejmě, tady jsme taktéž pozadu. V rakouském MCDonaldu měli spoustu jiných dobrot, co u nás ještě nejsou. Já jsem na sladké, toho jste si určitě už všimli. Takže jsem musela ochutnat tyhle lívanečky plněné Nutellou. Čím je chcete naplnit je na vás a máte asi 5 možností, od marmelády až k Javorovému syrupu. Ale asi nemusím vysvětlovat, že Nutella byla jasná volba. Překvapivě je cena nízká - pouze 1 Euro a jsou výborné, snad budou za chvíli i u nás. =)

Lyžařské středisko : 
A jsme na místě. Do rakouského městečka Maria Alm - Hochkönig jsme dorazili už ráno, takže jsme ještě ten den vyrazili na svah. Symbolem celého lyžařského střediska je koruna, protože koncovka könig je v překladu král. Takže skoro u každého výhledu najdete vysoké židle nebo lavičky právě s touto korunou. Nemusím asi vysvětlovat, že se u toho samozřejmě každý fotí a musela jsem i já... =D






Já od malička jezdím na lyžích, protože skoro celá rodina včetně mě závodně lyžovala. Samozřejmě jezdím i na snowboardu a měla jsem období, kdy jsem jezdila jen na něm. Momentálně  ale mám zase období, kdy mě baví hodně lyže a samozřejmě v tak velkém středisku jsou lyže mnohem praktičtější. Na snowboardu si pořád musíte odepínat jednu nohu a na spojovacích rovinkách se nemůžete odpíchnout hůlkami, stejně jako na lyžích.



Středisko je opravdu obrovské a má několik hlavních stanic, ze kterých vedou kabinové lanovky. Výš už jsou pak veliké vyhřívané a zaklápěcí lanovky.
Z jedné sjezdovky se člověk dostane i úplně na druhou stranu hor, přes takový zasněžený mostík.
Sjezdovek je vážně velké množství a my jsme ani nestihli sjet úplně všechny.
Žádné fronty na lanovku nebyly a sjezdovky byly každý den krásně upravené, ale samozřejmě tím, že už je jaro, tak v odpoledních hodinách už pocítíte těžký sníh a boule. Takže ideální bylo být na lanovce už v ranních hodinách. =)

Mimo všechny upravené sjezdovky,  má středisko ještě jednu schválně neupravenou, prudkou a s hlubokým sněhem. Ta je pro milovníky freeridu, aby nejezdili jen mimo sjezdovky. Samozřejmě, že jsme si i tuhle sjezdovku sjeli, ale ještě nikdy mě tak neboleli nohy a že jsem spadla, to ani asi zmińovat nemusím.. =D

Součástí celého střediska je menší snowpark, ale pokud jste opravdu typ, který tráví ve snowparku veškerý čas, umí skákat a dělá všechny možné triky..... Tak tady se určitě nevyřádíte, spíš je to takový snowpark pro děti.



Krásných výhledu tu najdete opravdu nespočet !





Tak takhle nějak vypadá sjezdovka, když jedete poslední jízdu pozdě odpoledne a jak je vidět, dole už je opravdu jaro. =)

Restaurace / Hospody :

Restaurací a různých hospod / stánků atd.. je tam také nespočet. Samozřejmě každá restaurace má božské výhledy a něco do sebe a dostanete se k nim přímo ze sjezdovek.
Nám vyšlo počasí, takže jsme pokaždé seděli venku a vychutnávali si slunce a horský vzduch, ale pokud by tomu tak nebylo, na dalších fotkách uvidíte, že sedět uvnitř taky není úplně tak špatné....



Horské restaurace, které jsme navštívili byli opravdu krásné i uvnitř. Krásná výzdoba, proskleněné stěny s výhledy atd... Fotky mluví za vše. =)






Samozřejmě u každé hospody jsou lehátka na relax, ale nás mnohem víc zaujali tyhle fatboye, to byla prostě pecka !



V jedné horské restauraci měli i takový chlívek. Přesně ten Rakouský horský styl na jedničku !






Aperol sem, Aperol tam... Ano nic jiného jsem tam nepila, jak jinak si ale představujete dovolenou na horách ??! =D

Jídlo : 




Kaiser smaren, tak pokud tohle neznáte, o hodně přicházíte ! Jakmile budete v Rakousku, musíte si dát tuhle sladkou dobrotu, to je povinnost ! Neboli roztrhaná tlustá omeleta a k tomu jablečné pyré !
Delikatesa !!!
No když si přečtete, že mají i waflle, tak jen blázen by si je nedal ! Na dovolených prosím vypust´te všechny možné diety a užijte si to na plné pecky ! Od toho tak tvrdě dřeme, abychom si ty dovolené pak na 100% užili ne ?! =D
Ranní horká čokoláda se šlahačkou. Normálně už nic takového skoro nepiju, ale v Alpách ej to povinnost a máte na takové věci vyloženě chut´. =)

A kdo by si nedal v Rakousku řízek ? Neboli šnycl  ???!!!

Dobře, tak někdy i trochu zdravě no.. =) =D
Špagety Carbonara byly naprostá bomba. =)

Vím, že je to divný, ale musela jsem vyfotit i zákoutí toalet =D :
Ty umyvadla !!

I na záchodě vás stále pronásledují božské výhledy, prostě luxus ! Nemohla jsem vám to nevyfotit !

Ubytování :
My jsme nebydleli v žádném hotelu nebo apartmánu. Prostě jsme si na ty tři dny pronajali svůj byt. =) Podle mě je to ideální volba.



Krásných horských hotelů je ale v Maria Alm opravdu spoustu, samozřejmě i s wellnes zónami. Do wellness jsme měli v plánu také zajít, ale nějak se nám to do časového rozvrhu ve finále nevešlo. Tak příští rok no... =D





Přímo v centru jsou i historické památky. Krásný kostel a hřbitov.
Z nějakých sjezdovek sjedete přímo až do městečka, jako je vidět na fotce za kostelem. Je to prostě kouzelné. =)

V centru je i spoustu kaváren a restaurací. =)

Obchody : 
Klasické potraviny a řetězce jako Billa v městečku jsou. Obchody se suvenýry tady také najdete.
Pokud byste však chtěli nakupovat oblečení, tak pouze to sportovní a v této sezóně lyžařské.
A takhle do starého stylu byl vyladěný jeden z obchodů. =)
Ještě, že tam nebyly obchody s módou, určitě bych opět utrácela.. =D


Loučím se s krásným městečkem a střediskem Maria Alm Hochkönig.
 Musím říct, že tři dny byly akorát dostačující. Plánovali jsme sice zůstat ještě déle, ale už nemělo být hezké počasí, tak jsme se rozhodli, že už pojedeme dřív, protože lyžovat v mlze a zimě jsme už nechtěli. Všichni jsme zdatní lyžaři, takže za 3 dny jsme toho nalyžovali víc, než někdo za celý týden... =D
Podle mě ideální místo pro horskou dovolenou, není to daleko, sjezdovek je bambilión, krásné malebné městečko, dobré jídlo, milí lidé a nádherné počasí. Na počasí se sice spoléhat nemůžeme,ale proto vždy jezdíme na horskou dovolenou v jarních měsících, kdy nám tohle počasí spíš vyjde. =)

Taky bych chtěla napsat, že jsem strašně vděčná za to, že v mém věku ještě mohu vyrazit na dovolenou s rodinou. Pár let jsem se těmto rodinným dovoleným vyhýbala a všude jezdila jen s kamarády. Tohle léto jsem po dlouhé době vyrazila s rodinou na Sardinii a zjistila jsem, jak je to skvělé. Jsem vděčná za to, jaké mám s rodiči a mladším bráchou vztahy, protože v dnešní době je to opravdu vzácné a málo komu se něco takového podaří prožívat.

Samozřejmě taky nejsem malá holka, už si vydělávám a nechci aby mi rodiče tyhle výlety/ dovolené atd.....platili. Jen aby někteří nežili v tom, že mám tohle všechno zadarmo a proto s rodičemi jezdím, tak to opravdu není a nebude. =)
Každopádně určitě plánuji tuhle samou dovolenou příští rok také, ale v partě s kamarády. =)

Doufám, že jsem vám předala v dnešním deštivém dni trochu sluníčkovou náladu a opět dodala nějakou inspiraci na další dovolenou. =)

Přeji krásný den. =)

Vaše....







You May Also Like

0 komentářů

OBLÍBENÉ PŘÍSPĚVKY